איך לפרסם את העסק באמצעות ברושור

כל חנות או עסק חדש שנפתח היה רוצה להיות הבולט ביותר מבין מתחריו בעלי עסקים דומים. משאת נפשם של הבעלים של כל חנות או עסק חדש שנפתח היא שהקהל שדורש את השירות שהוא נותן יבחר דווקא בו. הבחירה של רוב בתי העסק היא במדיה הכתובה הנפוצה והזמינה ביותר- הברושורים ובעברית עלונים. סוג אחד של ברושור הוא כזה המחכה לקהל בתיבת הדואר הפרטית שלו. ומידי יום מגיעים כמה וכמה כאלה לתיבות שלנו. אז איך דווקא הברושור המעוצב שלנו ימשוך את תשומת הלב הראויה לו כשיש כל כך הרבה ברושורים בסביבה? על בעל העסק מוטלת האחריות לכך שהברושור שלו יהיה שונה מהיתר מבחינה עיצובית ותוכנית.

למה צריך ברושור ?

מטרת הברושור יכולה להשתנות מעסק לעסק. חלק מהעסקים רוצים להציג את השירותים שלהם ע"י הברושור. חלק אחר מפיקים ברושור על מנת לשווק רעיון. לכל ברושור מטרה משלו אבל הדבר המשותף לכל ברושור הוא שעליו להיות ברור, ממוקד, פונקציונאלי ומסקרן. הברושור צריך למשוך את תשומת הלב והעין מספיק זמן כדי להעביר את המידע שאתם רוצים להעביר. ברושור הוא תמצית העסק שלכם. ממש כמו שכרטיס הביקור שלכם מכיל אינפורמציה אישית עליכם, כך הברושור מכיל אינפורמציה על העסק. לכן חשוב שיעביר את המסר החשוב ביותר של העסק. פעמים רבות הברושור מגיע ראשון אל הלקוח שלכם – לפני שפגש או שוחח עמכם. הנה מספר טיפים שכדאי לזכור כאשר אתם פונים למעצב גרפי לעצב לכם ברושור:

  • מכיוון שהטקסט הוא הדבר החשוב בברושור כדאי לבחור במומחה לכתיבה שיווקית או בקופירייטר. הטקסט צריך להיות קל לקריאה, וברור כדי שיוכל להעביר בבהירות את המסר של העסק.
  • כותרת המנוסחת כשאלה תגרום לאוחז בברושור להסתקרן ולהמשיך בקריאה.
  • יש להתמקד בבעיה או צורך שהעסק שלכם עונה עליו ולספק את התשובה ישירות לפתרונות שהעסק שלכם נותן ללקוחותיו.
  • צבעוניות – כדאי להיצמד לצבעים המופיעים בעיצוב התדמיתי של העסק. כך ידעו לקשר מיידית את הברושור לעסק שלכם.
  • שימוש בפונטים – רצוי להשתמש בפונטים הקיימים בעיצוב התדמית של העסק. אפשר להשתמש בפונט מיוחד רק בתנאי שהוא מתאים לתדמית העסק שלכם. פונט רציני ו"שמן" או "בולד" יתאים לעסק רציני כמו משרד עורכי דין, פונט קליל ורענן למשרד פרסום למשל.
  • עוזר מאוד להשתמש באימג'ים ותמונות רלונטיות. אנחנו אוהבים לראות ויזואלית והתמונות מספקות את הגירוי הדרוש למוח להסתקרן.

הברושורים הם כלי חיוני כדי להשגת לקוחות. הם הבמה הראשית בהבאת לקוחות חדשים ושימור לקוחות קיימים. הם מייצגים את העסק שלכם כשאינכם נמצאים והרבה לפני שהקהל פוגש אתכם, על כן אי אפשר לזלזל בהם. אם יש ברשותכם ברושור של העסק שלכם, הסתכלו עליו ובדקו מה המסר שהוא מעביר? האם קל להזדהות עימו? האם המסרים ברורים? האם הוא גורם לרצות להרים טלפון ולברר עוד פרטים על מה שאתם מציעים? האם הוא משדר אמינות ומקצועיות? כשאתם מחליטים להפיק ברושור עבור העסק, כדאי להשקיע כי ברושור עם מחשבה מאחוריו יחזיר את מלוא ההשקעה. אם נבחר צבע נכון פונט נכון ואימג'ים טובים השמיים הם הגבול ונוכל להעביר כל מסר של הלקוח ומכך יתקבל ברושור שתפור בדיוק עבור העסק שלך.